تور اروپا

روشا گشت دارای انواع تور اروپا ، ارائه دهنده انواع ویزای شینگن ، ویزای مولتی کانادا است.

تور اروپا

روشا گشت دارای انواع تور اروپا ، ارائه دهنده انواع ویزای شینگن ، ویزای مولتی کانادا است.

از اول تا آخر جشن کریسمس

از اول تا آخر جشن کریسمس با تور اروپا

کریسمس یا نوئل، جشنی ویژه مسیحیان است و سالی یک بار برگزار میشود. این ضیافت بزرگ از تاریخ ۲۴ یا ۲۵ ماه دسامبر (۳ و ۴ دی) آغاز شده و حدود ۱۲ روز بطول می انجامد و هم زمان است با آغاز سال نوی میلادی. این جشن جزو مهمترین تعطیلی های رسمی کشور های مسیحی نشین بشمار می آید و در تقویم میلادی هم ذکر شده است.

برخی عید پاک و یا همان کریسمس را روزی که حضرت مسیح به صلیب کشیده شد میدانند و بعضی ها روزی که حضرت مسیح متولد شده را روز جشن کریسمس میدانند.

تزیینات و دکوراسیون برای جشن کریسمس

مطمئنا تزیینات کریسمس یکی از مهمترین و پر شورترین آداب این جشن است. چند روز پیش از آغاز کریسمس همه در تب و تاب آماده شدن برای این ضیافت هستند. برای تغییر چهره شهر از چراغ های کوچک و بزرگ و رنگی استفاده میکنند و همه جا را کاغذرنگی های سبز و قرمز میچسبانند.

استفاده از رنگ سبز به این دلیل است که سرمای زمستان فراموش شده و شادی و گرما به خانه های مردم بیاید و قرمز هم نماد خون پاک حضرت مسیح است که بر صلیب ریخته شد.

در این جشن برای زیباتر کردن خانه ها از اجسامی چون عروسک های جادوگر و گوزن، توت فرنگی، نقاشی های مذهبی، شکلات های رنگارنگ، مجسمه های گوناگون، عروسک بابانوئل، جوراب ساق بلند، تاج های گل و فرشته ها و... استفاده میکنند.

این روز ها رنگ طلایی و سفید هم در تزیینات کریسمسی به کار میروند، که رنگ طلایی هم سمبل سلطنت و ثروت و سفید نماد زمستان و پاکی ست.

درخت کریسمس

یکی از نماد های مهم کریسمس، درخت کاج و سرو چراغانی شده آن است. در ابتدا ایده وجود چنین درختی را ملکه انگلستان داد و کم کم در سراسر دنیا هم طرفدار پیدا کرد. این روز ها کودکان و بزرگسالان با کمک هم درختهایشان را تزیین میکنند.

غذا و خوراکی های کریسمس

خوراکی های مخصوص کریسمس که با تور اروپا لذت میل کردن آن ها را نباید از دست بدهید.  یکی از بخش های مهم و دوست داشتنی این ضیافت تمام عیار است. در طی این جشن، همه اعضای خانواده با هم تلاش میکنند تا یک وعده غذای سنتی و خوش آب و رنگ را تهیه کنند. همین غذا های رنگارنگ باعث گردهمایی اعضای فامیل میشود.

در کشور های گوناگون غذا های متفاوتی سرو میشود و نمیتوان یک نوع خوراکی خاص را بعنوان غذای کریسمس بحساب آورد.

خوراکی هی کشورهای مختلف که در هنگام جشن کریسمس سرو می شود : 

 

جزیره سیسیل ایتالیا: دوازده نوع ماهی

انگلستان و کشور های تحت استعمارش: بوقلمون، غاز یا دیگر پرنده های بزرگ با سس گوجه فرنگی، سیب زمینی، سبزی های خوش عطر دسر هایی مثل پودینگ مخصوص، کلوچه های کوچک، کیک میوه ای و بوش دو نوئل (Bûche de Noël) که نوعی کیک اسفنجی فرانسوی ست سرو میشود.

لهستان و برخی نقاط اروپای شرقی و اسکاندیناوی: ماهی برای قشر متوسط و گوشت بره برای ثروتمندان

سوئد: ژامبون، کباب و شاه ماهی و مخلوط آنها

آلمان، فرانسه و اتریش: انواع غذا هایی که با گوشت خوک پخته میشوند.

در کنار این غذا های خوشمزه از خوراکی هایی مثل شکلات و آب نبات، شیرینی، کیک میوه ای و انواع میوه بخصوص پرتقال هم استفاده میکنند. آمار ها نشان داده اند که میزان مصرف شکلات و آب نبات در کریسمس در آمریکا برابر است با مقدار مصرف آن در تمام روز های دیگر سال. بعبارت دیگر آمریکایی ها به اندازه یک سال شان در طی کریسمس شیرینی و شکلات میخورند.

هدیه های کریسمس

جشن کریسمس

خرید و دریافت هدایا هم قسمت مهمی از جشن کریسمس را تشکیل داده اند و هر کسی بنابر عقاید و سلیقه های خود هدیه هایی را تهیه میکند. بابا نوئل هم سری به خانه هایشان میزند و کادوهای رنگارنگ به بچه ها میدهد.

برای سفر به کشورهایی که کریسمس را جشن می گیرند میتوانید با تور اروپا در تماس باشید و به جشن های کریسمسی سفر کنید.

آژانس مسافرتی روشا گشت در زمینه ی تورهای اروپا ، ویزای شینگن ایتالیا ، اسپانیا ، فرانسه ، هلند و همچنینویزای مولتی کانادافعالیت می نماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.